28/05/2016

Vypečené dědictví

Ten, kdo byl na našem "koncertě" na Oslavě zničení Prstenu již měl možnost tuto písničku slyšet naživo. Pro ty ostatní to bude asi novinka. Tahle písnička je něčím speciální, její text napsala Pomněnka sama. Kdysi totiž přišla s nápadem na jeho úpravu, ukázala mi to s tím, že neví, jak dál. Mně se bohužel nepovedlo na její text navázat a tak jsem poslala svou verzi na Bilbovu cestu. Ale Pomněnka se nevzdala a po nějaké době nám všem přednesla svůj text s vylíčením toho, co se událo, než Frodo opustil svou noru. Jak se jí to povedlo můžete posoudit sami.
Hudba je od skupiny Kabát - písnička Colorado. Tani k tomu nakreslila skvělý ilustrující obrázek a já (Polly) vytvořila video.




Vypečené dědictví

Text: Pomněnka
Melodie: Colorado - Kabát

Bilbo vždycky říkal Frodo žádný strachy
jsi synovec můj, ve Dnu Pytle můžeš žít
až jednou zmizel, nechal tu prsten a prachy
za elfy do Roklinky rozhodl se jít

Tak jsem si poklidně žil ve své krásné noře
pak jednou znenadání přišel čaroděj
řek: prsten způsobil nejedno velké hoře
před jeho temným pánem v úkrytu ho měj.

R: Z Pytlíka na Podhorského změním jméno,
Prsten do Mordoru zničit odnesem, (se Samem!)
a jestli vrátím se živý do Hobitína,
o své velké cestě povím v Kraji všem.

Na dno staré truhly prstýnek jsem schoval
a klidný život v Kraji dál svým tempem šel
pak zjevil se tu Gandalf a do ohně ho dal
na jeho obvodu já nápis jsem našel.

Že je to prsten vládnoucí ten nápis říkal
jež Sauron kdysi v Orodruině ukoval
Gandalf řek, že Temný pán už ví, kde leží
Frodo zděšen prstýnek mu podával.

R:

Recitativ: (sólo)
Gandalf: "Víš, milý Frodo, bojím se, co bude.
Frodo: "Zdá se, že na hobita tento úkol zbude."
Gandal: "Žel, pravdu díš, já nemohu jej vzít."
Frodo: "A co s ním tedy má se dít?"
Gandalf: "Z Kraje pryč musí Prsten jít.

R: Z Pytlíka na Podhorského změním jméno,
Prsten do Mordoru zničit odnesem, (se Samem!)
a jestli vrátím se živý do Hobitína,
o své velké cestě povím v Kraji všem.
O své velké cestě povím v Kraji všem!





10 komentářů:

  1. To nemá chybu! Písničku v originále mám moc ráda a tahle předělávka se vám povedla

    OdpovědětVymazat
  2. Jo a Mittalmaři, jak jste na tom s účastí v akci "ukažte svou LOTR sbírku"? Květen za chvíli končí a deadline se blíží :)

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Ehm... už to máme v rozepsaných, ale nestihneme to. Ono dělat blog tipu Mittalmar je co se deadlinů týče poněkud složité. Takže ano, zúčastníme se, ale ne do termínu. Promiň.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A kolik času případně potřebujete?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Cha cha... řekněme tak konec června, šlo by to?

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Já takhle ve škole odevzdávat projekty, tak nemám ani bakaláře Ale chápu Mno tak já o vás popřemýšlím :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá předělávka a krásný obrázek od Tani Nahrávka se mi zdá povedenější než jindy (což neznamená, že ostatní povedené nejsou ).

    OdpovědětVymazat
  8. Nahrávka je tentokrát opravdu skvělá, souhlasím  s Ilian. A Pomněnko, vážně dost dobře zpíváš, máš úžasně jistý hlas jestli chápeš, jak to myslím. Spusta lidí sice zpívá hezky, ale hrozně slabě a nejistě...
    Písnička je povedená, zvlášť "Z Pytlíka na Podhorského změním jméno". A obrázek je překrásný, obzvlášť se mi líbí ty kytky kolem nory. Idylka (až na ten Prsten)

    OdpovědětVymazat
  9. Vendëa Lissësúl06 června, 2016 19:39

    Někteří lidi případně hobiti mě nikdy nepřestanou udivovat.
    Bravo!

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:[8]: Jsme moc rády, že si toho někdo všiml Pomalu zkoušíme naše možnosti a to, kam až to dokážeme posunout.Ano ano, je zvláštní jak tak malá věc může zapříčinit tak velký průšvih...[9]: děkujeme

    OdpovědětVymazat