22/05/2016

Liebster Blog Award podruhé

Je to již rok a třičtvrtě, kdy na tomto blogu poprvé vyšel tag známý jako Liebster Blog Award. Tehdy se to Irith s Polly rozhodly pojmout trochu zajímavěji a napsaly každý 11 faktů o té druhé. Kromě toho pak společně s Delfi všechny tři odpověděly na otázky blogerek, kteé je k výzvě nominovaly - na 11 otázek od Scrat a od Michell. Samy pak vytvořily 11 otázek s volnou nominací. Nyní jsme na blogu čtyři. Delfi odešla, ale přišly jsme já a Tani. Abychom měly plnění výzev a tagů kompletní, rozhodly jsme se také připojit. Jakožto správný Sam a Frodo jsme i my psaly každá 11 faktů o té druhé. K odpovídání jsme pak využily "volné nominace" Irith a Polly a zodpověděly jejich otázky.


Část první

Tani píše 11 faktů o Pomněnce:

1. Píše krásné a procítěné básně.
2. Je to neuvěřitelný čajomil.
3. Nosí raději sukně než kalhoty.
4. Strašně ráda pomáhá lidem a je v tom opravdu dobrá.
5. Je to ten nejukecanější člověk, kterého znám.
6. Její nejoblíbenější barva je hnědá.
7. Její nejoblíbenější postava je Sam Křepelka. S ním má mnoho společného. Např. že když někam jede, bere s sebou obrovské kvantum věcí - nosí si svůj domeček na zádech, ráda experimentuje v kuchyni a neustále se o někoho stará- hlavně o mne. Což je moc fajn.
8. Má moc ráda audioknížky. Usíná s nima a pomáhá jí to. Často si nechává audioknížky namlouvat i od přátel. Ode mne už tak má první kapitoly Mumínků a část Návratu krále.
9. Má upřímné oči a neumí lhát (což se nám ostaním dokonale hodí při městečku Nargothrond - naší středozemské variantě Městečka Palerma).
10. Je to jeden ze strašně mála lidí, který mně umí opravdu uklidnit a má se mnou neuvěřitelnou trpělivost.
11. Často s sebou vozí plyšáka - sovičku, která ji pomáhá se spaním.

Pomněnka píše 11 faktů o Tani:

1. Nosí tričko "I am not short, I am a hobbit", ale přitom je to jedna z nejvyšších hobitek, co znám (tou druhou je Třezalka).
2. Má moc ráda lesy a vůbec stromy a přírodu, z čehož vzniklo i její quenijské jméno - Taurendile Nieninque - milovnice hvozdů.
3. Jako energetický doping nepoužívá kafe ani černý nebo zelený čaj, nýbrž obyčejné kakao. A opravdu u ní funguje!
4. Má psa Bena, kterého chodívá venčit v balerínách, at je jakékoliv počasí (či roční doba).
5. Její velkou láskou jsou kreslení a irské tance, se kterými má za sebou několik vystoupení. Celkově má moc ráda vše, co s Irskem nějak souvisí, včetně zelené barvy, která je její nejoblíbenější.
6. Zpívá ve školním sboru, ale odmítá zpívat v soukromí před kamarády, jenom ve skupině, kde si myslí, že se její hlas ztratí.
7. Jezdí na Vlaštovku, na kterou se dostala tak, že hledala na internetu učebnice quenijštiny, čímž objevila Laisi, napsala jí a byla pozvána na první tábor.
8. Je dost lechtivá a umí se výborně prát a dokonce i Smíšek s Pipem mají proti ní co dělat.
9. V pokoji bude mít na stěnách zvláštní "dekorace" v elfohobitím stylu, vyrobené z kmenů stromů, jež stály na zahradě, kde ted mají postavenou noru.
10. Je hrozně horkokrevná a neustále mě na akcích dohání k šílenství tím, jak málo je oblečená.
11. Její nejoblíbenější hobit je Frodo Pytlík a s touto postavou má společného opravdu hodně. Například to, že je stejně jako tento hobit jedináček. Že obvyklá barva její pleti je rovna bledosti filmového Froda po několika měsících s prstenem na krku. A taky má skoro pořád stejně tak tragický vážný výraz. Ale občas se jí na tváři objeví nesmělý, kouzelný úsměv, takový děsně frodíkovský. Taky má ráda elfy, umí trochu jejich řeč i písmo, je sečtělá a její nejlepší kamarád není nikdo jiný než Sam Křepelka. Je to ten nejlepší Frodo, jakého jsme si mohli přát a na svého Sama je hrozně moc hodný/á.


Část druhá

Naše odpovědi na otázky od Irith a Polly:

1. Kdyby tvůj dům začal hořet, jaké tři věci bys vynesla (za předpokladu, že by tam nebyla tvoje rodina ani přátelé)?

Tani: Krabičku s věcmi od přátel, moje portfólium a rodinné fotoalbum.

Pomněnka:
Vzhledem k tomu, že je těžé rozhodnout se jen pro 3 věci, využila jsem toho, že nyní v podstatě bydlím a dvou místech a budu odpovídat na každé zvlášť.
Při požáru v Brně bych ze svého pokojíčku zachránila:
- notebook - elektroniku vážně nemusím, ale můj notebook je mi předrahý kvůli jeho obsahu - fotky za spoustu let, má tvorba, tvorba přátel, hudba, obrázky a spousta jiných pokladů...
- "truhličku" s dopisy od kamarádů, nasbíranými za řadu let, nechybí tu ani pohledy a přání k narozeninám.
- kompletně ručně vyráběnou knížku citátů od Terky Trpaslíka - byl to první dárek, který jsem od ní dostala, slavila jsem tehdy 18. narozeniny a bylo to naše teprve 2. setkání "na živo".

V Novosedlech bych zachránila:
- můj starý skautský deník - mám v něm totiž spoustu pro mě velmi cenných osobních vzkazů z jistých táborových a družinových programů, jsou tma nalepené na posledních stránkách.
- knižní vydání Elysejského klíče - speciální fanfiction na Harryho Pottera, která je naprotým unikátem - jednak proto, že jich byl vydán jen určitý dost omezený počet a přesto, že je obrovský zájem o další, dotisk už nikdy nebude, pak proto, že tam mám ručně psané a velmi pěkné (a osobní) věnování od autorky a dále proto, že tam mám věnování od mé nejstarší kamarádky Lyry. A knížka (vlastně jsou 2 v jedné krabičce) sama o sobě je knihofilským skvostem a příběh v ní je jednou z nejsilnějších věcí, co jsem kdy četla.
- "sbírku" momentálně (stále se rozrůstá) cca 17 CD s domácmi audionahrávkami od Terky a Juliet. Jedná se o audio právě Elysejského klíče, jedné z mých 5 nejoblíbenějších knih vůbec. Tato CD mi Terka a Juliet po kouskách nahrávají už 3 roky, chodí mi poštou vždy jako překvapení nebo je dostávám když se vidíme. Každé CD je jedna kapitola, mívá většinou cca 1 hodinu a namlouvá ho vždy jedna z nich, Juliet liché kapitoly a Terka sudé. Audio má velmi krásnou holkami vyráběnou osobní obálku s věnováním a jejich podpisy, která pro mě moc znamená a vůbec...je to jeden z největších a nejhezčích počinů, co pro mě kamarádky kdy udělaly.


2. Země, kam by ses rád/a odstěhoval/a (a prosím skutečnou zemi)

Tani: Jednoznačně Irsko, možná ještě Skotsko.

Pomněnka: Žádná. Možná mě budete mít za blázna, ale já jsem orpavdu velmi ráda, že žiji tady, v České republice. Nejsem žádný extra vlastenec, stejně jako mnoho jiných mě štve politika, spousta věcí z "typické české povahy" apod. Ale miluji svou vlast ve smyslu krajiny, polohy, vesniček, kultury apod. A především miluji Jižní Moravu. Jsem tu šťastná. Když jsem byla menší, toužila jsem žít na Britských ostrovech. Dodnes se mi líbí mnoho z tamní přírody (vlastně skoro všechno!), anglický venkov, kulturní dědictví a jiné věci. Ale...nechtěla bych tam žít. Při tamních podnebných podmínkách bych sice v léte netrpěla horkem, ale byla bych pořád nemocná a málokdy mohla nosit své milované sukně a šaty, byla bych většinu času navlečená do svetrů. A také jsou na mě Angličané moc chladní. Já jsem živý člověk s přátelskou a otevřenou (někteří říkají až vřelou) povahou, pořád bych se s někým objímala, smála se, mávala na lidi venku apod. - to by se v Británii asi nesetkalo s příliš velkým pochopením. Ale mám ráda některé prvky anglické kuchyně (vlastně skoro vše, co jsem měla možnost ochutnat :D). No a další zemí je Nový Zéland - málokdo by tam nechtěl žít. I mně by se to samozřejmě líbilo. Ale byla bych tak od svých milovaných ještě dál a nemohla se s nimi už vůbec vídat. A za to by mi to nestálo! Takže jsem ráda tam, kde jsem a nemíním se stěhovat ani emigrovat (leda kdyby sem přišla válka).


3. Která z nás je podle tebe nejšílenější?


Tani: Ta, kterou napadl Semenáček a vystupování na Oslavě zničení Prstenu.

Pomněnka: Myslím, že nejšílenější jsme všechny čtyři pohromadě. To je teprve banda bláznů. :D A co teprve když se přidají ostatní kamarádi ze Společenstva...

4. Kdybys mohl/a změnit něco ve svojí minulosti, co by to bylo?

Tani: Nejspíš nic, protože kdybych neudělala to, co jsem udělala, nebyla bych tam, kde jsem teď. A já jsem se svou dosavadní situací vcelku spokojená.

Pomněnka: Dlouho a hodně jsem o tomhle přemýšlela. Nakonec jsem byla rozhodnutá říct, že nic, z podobných důvodů, jaké popsala Tani. Ale jedna věc by tu přece jen byla. A tu bych opravdu chtěla změnt a napravit, kdyby to šlo. Můj vztah s mladším bráchou a to, jak jsem se k němu řadu let chovala. Potřeboval ségru nebo kamarádku a parťáka, ne dalšího "rodiče" a vychovatele. Příliš pozdě jsem ho pochopila a začala mu rozumět. Ale přesto doufám, že mu to teď, když se nám začíná dařit náš vztah zlepšovat, budu moct vynahradit.


5. Jaké je tvoje největší přání?

Tani: Být šťastná. Ti, co mně znají lépe, jistě pochopí.

Pomněnka: Být dobrým člověkem a nezklamat své přátele, kteří jsou pro mě téměř vším.


6. Plánuješ oslavit Den hobitů? (a opovaž se napsat, že ne ;))

Tani: Sice je to zadlouho, ale jsem si jistá, že na tohle jistě nezapomenu.

Pomněnka: Jistěže! Dokonce jsem takový blázen, že nejspíš opět pojedu uprostřed týdne 200 km na otočku tam a 200 km zpátky, jen abych ho mohla oslavit se svými bratranci v parku u Invalidovny. :D


7. Jaké máš přezdívky?

Tani: Blogerská Tani a mezi přáteli Frodo.

Pomněnka: Jako všechny? :D To bychom tu byli dlouho. Ale tak alespoň ten základ v proměnách času: skautská - Pajda, původní blogerská - Illienel, fandomová - Illienel Snape, později elfí - Illi (Jo, je to zkrácenina, ale celé guenijské jméno fakt nechcete, má to asi 4 slova a je to na půl řádku :D), první hobití a nyní i blogová - Pomněnka Brandorádová, později druhá hobití v rámci Společenstva a na táboře - Samvěd Křepelka no a konečná, která nejvíc shrnuje celou tuhle éru života a současný stav- Pomněnka Illienel alias Sam. :D


8. Jaký je tvůj nejvýraznější povahový rys?

Tani: Někteří lidé o mně říkají, že jsem citlivá, empatická a přátelská, ale zárověň uzavřená, statečná a silná. S posledníma dvěma nesouhlasím. Řekla bych, že nejvíc z toho jsem asi citlivá.

Pomněnka: Ehm...tady by se asi dalo říct hned několik věcí, ale mnoho lidí v mém životě se na jedné z nich shodlo, tak ji sem napíšu. Hodná. A jestli vám to nepřijde jako povahový rys, věřte, že u někoho, kdo je Mrzimor, pes, INFJ/INFP, tak trochu Pollyanna, Malý princ a Don Quijote v jednom, matka pluku, štěně, pitomé děcko a Frodův Sam, slovo "hodná" opravdu hlavním povahovým rysem být může. Jo a taky tak trochu pitomeček, cvok a blázen. :D


9. Už sis někdy něco zlomil/a nebo měl/a otřes mozku?

Tani: Ne. Měla jsem jen odchlípnutou kost na nártu a spoustu naraženin.

Pomněnka: Otřes mozku snad ne a nebo si to nepamatuju. :D A zlomeninu...no, když mi byly asi 3 roky, seděla jsem mámě na předním sedátku pro děti, co se tehdy přidělávalo na dospělácké jízdní kolo. A já strčila nohu do toho kola. Nevím, co jsem s ní měla, pamatuji si jen strašný řev a jizvu na kotníku, kterou tam mám dodnes. :D


10. Vlastnost, které si nejvíce vážíš u svých známých (přátel)?

Tani: Vlastnost… spíš si nejvíc vážím jejich lásky a důvěry, kterou ve mne vkládají.

Pomněnka: Známé už skoro nemám, ze všech se totiž tak nějak časem stali kamarádi nebo přátelé. Takže čeho si nejvíce vážím u svých přátel? Hodně si cením upřímnosti. Ale to, co je pro mě nejdůležitější ve vztazích s nimi, čím si mě vždy nejvíc získají a za co jsem nejvíc vděčná je důvěra.


11. Nejoblíbenější postava z české historie?

Tani: Já nevím. Anežka Česká díky tomu, jak nám ji podala dějepisářka? Marie Terezie díky povinné školní docházce? Opravdu nevím. Je hodně velkých osobností našich dějin.

Pomněnka: Jako malá jsem hodně a dlouho snad nejvíc ze všeho "fandila" Karlu IV. Dneska přemýšlím a nevím. Ale možná, pokud by to mohla být mladá historie, by to byl Jaroslav Foglar. Pokud starší historie a opravdové "dějepisné osobnosti", tak by to byla asi sv. Zdislava z Lemberka, po které mám i křestní jméno. :-)

5 komentářů:

  1. Vendëa Lissësúl26 května, 2016 13:48

    To je super tag! Už prve se mi moc líbil.
    Ta otázka, co bych si s sebou vzala, kdyby mi hořel dům. To vůbec nevím, jak bych vybrala tři věci. Asi bych to shrnula do jedné - celý svůj pokoj. Jelikož já mám tolik serepetiček, co miluju, že bych to nezvládla.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé. Hořící dům mě taky zaujal a bez notebooku bych jej asi taky neopustil. Ale zbylé dvě věci? No, něco bych snad aspoň stihl vyhodit z okna

    OdpovědětVymazat
  3. Tak zatímco u Pomněnky jsem všech 10 faktů už znala, baleríny Taniinýho psa mě vážně dostaly! A těším se, až uvidím tvůj pokoj, Tani.
    Vážně závidím lidem, kteří dokáží na sobě najít pozitivní "nejvýraznější povahový rys", a ještě takhle pozitivní. To bych asi nedokázala.
    A nejspíš jsem jediná, kdo nepovažuje Nový Zéland za místo snů.

    OdpovědětVymazat
  4. Děcká, čím víc o vás vím, tím víc vás obdivuju   

    OdpovědětVymazat
  5. Já chodím na irské tance!       

    OdpovědětVymazat