31/07/2015

Oslavy

Nedávno jsem měla na toto téma zajímavou diskuzi s Pomněnkou a dohodly jsem se, že by možná bylo záhodno naše vývody zveřejnit.
A o co tedy jde?


(Filmový střih na černobílé otráveně se tvářící bytosti navlečené v příliš malých kostýmech elfů, v popředí vysoká postava hrozící vidlemi)

Zrušili vám vaši oblíbenou Tolkienovskou akci? Nebyli jste pozváni? Přišly povodně a vytopily celou školu, kde se akce měla uskutečnit? Zaútočilo na pořadatele zběsilé stádo koz? Napadli vás skřeti a vyřadili z boje přesně v termínu?

(Střih na obrovský otazník)

MY máme řešení!

(Střih na barevný rej hobitů, elfů a lidí jak vesele poskakují kolem táboráku)

Není nic jednuduššího, než uskutečnit svou vlastní akci! Ano! Stačí jen trocha odvahy a Vaše problémy budou navždy zažehnány. A co pro to udělat? Stačí, když se budete držet našich pěti pé!

1. Propátrejte dům a zkuste sehnat vhodné prostory (s tíhle krokem vám možná bude muset pomoci dospělý, ale nebojte, dál už to bude jednodušší). Nejlepší je chalupa na venkově, ale dá se vzít i zahrada domu. Pokud Vy takovou možnost nemáte, nezoufejte, nějaký váš kamarád ji určitě mít bude. Prostor by měl odpovídat počtu účastníků a typu akce. Není asi nejvhodnější nastěhovat si třicet elfů do bytu, stejně jako je zbytečné rezervovat si camp pro pět hobitů.

2. Pozvěte své přátele, které tam chcete mít a dohodněte si s nimi termín. Základní pravidlo čím dříve tím lépe. A rozhodně se nehruťte, když jich polovina den předem odřekne, to je úplně normální. Pak hlavně ale nezapomeňte dát bezva reportáž na blog, aby mohli závidět a příště přijeli.

3. Proberte s nimi program, jídlo a takové věci. To že nějakou takovou akci pořádáte neznamená, že musíte organizovat i jídlo pro všechny a celý program. Naopak bude mnohem lepší, když si činnosti rozdělíte. Když každý přinese jídlo "do houfu" a každý si též připraví nějaký svůj příspěvek do všeobecné zábavy. Možnosti jsou téměř nekonečné. Od tématických společenských her a písniček, přes vyrábění čehokoliv až po střílení z luku. Rozhodně je ale lepší mít toho připraveno víc a variantu jak na ven a tak na dovnitř. Počasí neporučíte.

4. Předem si zjistěte, jaká má daná akce háčky (a čárky) a připravte se na to. Jinými slovy, pokud víte, že se akce zúčastní i váš čtyřletý sourozenec, není nejlepší nápad se o půlnoci rozhodnout dělat diskotéku s palantírem. A rada zdarma, pokud děláte takovou akci u sebe/někoho doma, je nejlepší zařídit takový termín, kdy budou všichni normální obyvatelé domu pryč. Vaše babička z třetího kolene by totiž možná střílení z luku v deset večer nemusela ocenit.

5. Pořádně se zamyslete (nebezpečná činnost) na co jste zapomněli, co jste sehnali když jste neměli sehnávat a co jste naopak nesehnali, i když jste to sehnat měli. Napište hysterické meily svým přátelům a pak jen zhluboka dýchejte. Ono se to vyřeší. U těhle akcí platí, že i když se zvoře vše, co se zvorat může, vždycky na to budou všichni vzpomínat se slzami notalgické radosti v očích. To je prostě přírodní zákon. Takže hlavně klid a dýchat.

(Filmový střih na Smíška s Pipinem, nepříčetně se zubící a ukazující zvednuté palce)

A ještě jedna věc.

Je známé, že hobiti dávají dárky ostatním. Tedy, že na své vlastní narozeniny dávají dárky druhým. Není to hezký zvyk? A proto vás mittalmar (už poněkolikáté) vyzývá! Pojďte držet tuto hobití tradici též. Dárky nemusí být nijak velké, většinou se stejně jednalo jen o pamětiny (něco, co nikdo nechce a koluje to po rodinách tak dlouho, dokud to někdo nedá do muzea). A ideální příležitost na předání pamětin za své narozeniny? Právě nějaká taková akce, popsaná výše! To je ale dokonalý oslí můstek, hodný Kořena, že? :-)

Mimochodem, osmého až čtrnáctého budeme my všichni z mittalmaru pryč a bez internetu, takže články přednastavím, ale komentáře nebudou. Podobné to asi bude poslední týden v srpnu a druhý týden v září.
A to je snad vše.
Přejeme hodně štěstí organizováním Vašich vlastního Tolkienovských akcí!

11 komentářů:

  1. Výborně zpropagované. Zvlášť představa nepříčetně se zubících Smíška a Pipina se mi líbí.
    Teď jenom mít odvahu, nápady a organizační schopnosti, tedy tři věci, kterých se většině populace (se mnou v čele) nedostává.
    Ale nebojte, já vám na příští oslavu donesu něco, co se mi válí doma za narozeniny, které jsem měla... před třičtvrtě rokem.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No, já mám problém. Měla jsem teď svátek, ale absolutně nic pro vás nemám. Smíškovi jsem řekla, že za to dostal Hobití Silmarillion, ale stejně je to takové blbé...
    No, do zimy (do mých narozenin) času dost...

    OdpovědětVymazat
  3. Mno, vzhledem k tomu, že včera a dneska celé dny přemýšlím o dalším srazu (A to ten první byl nedávno ), který hodlám pořádat u nás doma, tyto rady se mi dost hodí.
    Nechápu, proč pořád něco organizuju, když organizační geny jsou někde, ale mně prostě nebaví sedět doma na zadku a nudit se.
    Skvěle sestaveno! Už to kopíruju do své složky "Jak uspořádat sraz".

    OdpovědětVymazat
  4. Hurá! Tak už mám malinkou představu jak se to všechno pokusím na podzim zorganizovat.[3]: Uložit si to není vůbec špatný nápad!
    A mimochodem, o dalším srazu jsem začala přemýšlet už týden poté

    OdpovědětVymazat
  5. Oslí můstek tímto oficiálně certifikuji coby podařený a návod beru na vědomí. Jen jsem poněkud neorganizační typ, takže mi tvorba událostí trvá... dlouho   

    OdpovědětVymazat
  6. Pevně věřím, že oslav a akcí bude co nejvíc. (už jen proto, že pamětin není nikdy dost, že ano?). Ale nikoliv, samozřejmě hlavní důvody konání oslav jsou někde zatraceně jinde. :) Mimochodem také bych věděla o jedné dosti prostorné chaloupce u nás v Podyjí, s naprosto nádhernými lesy a hradem v okolí, kde je nádherně zejména v dubnu.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: To dáš! Nejlépe na prosinec - leden. To ještě nic nemáme [4]: Ty budeš něco organizovat? A co?[5]: U tebe bude velký úspěch, když se alespoň jednou zúčastníš...[6]: Šárka ti pošle teď v dohledné době meil co a jak Bilbovky apod. Já to moc nepochopila...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Myslíš Pomněnku? Byla bych moc ráda za informace hlavě ohledně termínů!

    OdpovědětVymazat
  9. To tak jeden zrovna přemýšlí, kde by zaspamoval s Bilbovkama a co nevidí! ;) Samozřejmě vás tam moc rádi uvidíme (mluvil jsem u Laisi s Pomněnkou a říkala, že vás přesvědčí, abyste přijeli, tak doufám, že se jí to zdaří) - prozatím rezervuju jeden příjemný tichý kout pro Mittalmar. ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle mi pomohlo s Oslavou Jara. Jsem teď na řadě s organizováním a vůbec jsem neměla představu, co a jak. Díky!

    OdpovědětVymazat
  11. Co když nemám žádné Tolkienovské přátele Já chci něco takového udělat, ale obávám se, že by se mi nepodařilo sehnat ani jednoho šílence, který by byl ochotný být se mnou ve stejné místnosti.   A co teprve Tolkienovská tematika. To by moje přátele zabilo.

    OdpovědětVymazat